joi, 2 februarie 2017

"Zilele noastre care nu vor mai fi niciodata" de Cristina Nemerovschi - RECENZIE .


Well...in primul rand vreau sa spun ca am fost profund captivat de ultima parte a cartii .
"Zilele noastre care nu vor mai fi niciodata" este o carte care m-a facut sa stau cu sufletul la gura inca de la primul capitol , o carte care m-a capitvat total si care m-a facut sa imi dau seama de faptul ca oricat de grea si mizerabila ar fi viata noastra , trebuie sa o traim pana la capat , sa ne bucuram de fiecare zi si sa ne urmam propriul nostru drum...."Pentru zilele noastre care nu vor mai fi niciodata" !
   Iubesc actiunea cartii , in special mi-a placut foarte mult faptul ca este narat la persoana 1 , si ca fiecare intamplare este trecuta prin ochii Anei si uneori a celorlalte personaje.

PERSONAJE :

Ana - In Ana , personajul principal al romanului pot spune ca m-am regasit intru totul , pur si simplu , e ca si cum Cristina mi-ar fi citit gandurile si ar fi facut din Ana alter-ego-ul meu feminin . M-a fascinat prin felul sau de a fi , chiar daca uneori simtea ca nu mai poate si ca totul in jurul ei se prabuseste , folosesc o replica de a lui Sin : "E ca si cum cineva mi-ar fi tras lumea de sub picioare" , ea a continuat sa mearga pe drumul ei pana la capat ,reusind intr-un final sa devina o persoana normala . Sa se regaseasca!!


Sin - Sin mi s-a parut a fi un personaj extrem , un personaj libertin , caruia nu ii pasa de consecintele faptelor sale , o persoana care isi traieste fiecare zi din viata la maxim . Genul acela de personaj care te face sa te simti oarecum jalnic atunci cand realizezi faptul ca pana si un personaj dintr-o carte isi traieste viata la maxim...comparativ cu tine . Ce pot sa zic , eu cel putin asa m-am simtit . As vrea sa fiu ca Sin in viata reala , sa nu imi pese de consecintele faptelor mele , sa fac ce vreau , cand vreau , sa fiu la fel de atragator pe cat este el in carte , sa fiu popular , dar....just dreams anyway.


Sagri - Sagrada S. mi s-a parut un personaj foarte complex si extrem de bine conturat , un personaj fascinant pe care simti nevoia sa il descoperi , sa afli totul despre el .
   Mi s-a parut a fi un personaj care echilibra foarte bine viata lui Sin si conceptiile Anei despre propria-i viata. Un personaj fantastic , care le dadea energie si motivatie celor din jur , o scriitoare depresiva cu tendinte de sinucidere , mama , fosta sotie si actuala iubita in acelasi timp . Sincer , daca Sagri ar fi existat in viata reala as fi fost cu siguranta prima persoana care i-ar fi cumparat si citit cartile . Insa , pot spune ca dupa moartea ei actiunea a devenit mult mai tensionata dar si palpitanta in acelasi timp .


Cris - Cris , sora mai mica a Anei , o adolescenta bipolara de numai 14 ani , traieste , gandeste si se comporta ca o persoana mult mai matura fata de varsta ei . Cris e genul adolescentei rebele din zilele noastre , caruia nu ii poti impune ce sa faca , care imcalca regulile si care trece destul de repede de la o stare la alta .M-a impresionat sincer sa fiu , pentru ca eu la 14 ani cu siguranta nu as fi avut curajul si indrazneala sa fac nici macar jumatate din lucrurile pe care le facea ea pe parcursul intregului roman.


Punky - Un pusti rebel cu probleme de comportament , cu o poveste trista in spate , este un personaj despre care sincer nu pot spune prea multe pentru ca nu prea a reusit sa ma fascineze la fel de mult ca celelalte personaje ale romanului . Anyway , destul de indraznet si curajos si el pentru varsta lui.

In concluzie , o carte minunata din toate punctele de vedere , extrem de bine gandita , o carte care te-ar putea face sa iti schimbi principiile asupra propriei vieti , comica , cu foarte mult umor in unele parti la care eu personal am ras in hohote . Cititi cartea asta , v-o recomand din toata inima , oficial e cartea mea preferata!! Cititi Cristina Nemerovschi pentru ca nu o sa va para rau ,credeti-ma !

4 comentarii: